האופוזיציה תקבל בוועדות, בדיוק את מה שהיא נתנה

איתי גדסי No Comments on האופוזיציה תקבל בוועדות, בדיוק את מה שהיא נתנה

הימין חוזר לשלוט: הוועדה המסדרת דנה היום בהרכב ועדות הכנסת ויושבי הראש שלהן. לפי הצעת הקואליציה, האופוזיציה תקבל יחס דומה לזה שהיא נתנה כשהייתה בשלטון. ביום רביעי תתקיים ההצבעה

צילום: נועם מושקוביץ\דוברות הכנסת
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הימין למד מהשמאל כיצד לשלוט בכנסת: הוועדה המסדרת בראשות ח"כ אופיר כץ, דנה היום (ב'), בהצעתו של השר המקשר בין הממשלה לכנסת, ח"כ יואב קיש, להרכב ועדות הכנסת ה-.25. עפ"י ההצעה, בראשות 4 ועדות מתוך 12 הוועדות הקבועות, יעמדו ח"כים מהאופוזיציה.

בנוסף, יוקמו 7 ועדות מיוחדות, 3 מתוכן בראשות ח"כים מהאופוזיציה. כ"כ, יוקמו 4 ועדות נוספות, 3 מהם יפוצלו מהוועדות הקבועות, וכן הוועדה המיוחדת לעניין הקרן לאזרחי ישראל.

להלן הצעת הקואליציה לבחירת יו"ר הוועדות הקבועות כפי שהוצע היום בדיון: יו"ר ועדת הכנסת: ח"כ אופיר כץ (ליכוד). יו"ר ועדת הכספים: ח"כ משה גפני (יהדות התורה), יו"ר ועדת חוקה: ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית), יו"ר ועדת הפנים: ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה). יו"ר ועדת עבודה ורווחה: ח"כ אייכלר (יהדות התורה). יו"ר ועדת החינוך: ח"כ יוסף טייב (ש"ס). הוועדה לא דנה בהמלצה לראשות ועדת החוץ והביטחון, וועדת הכלכלה.

השוואה בין הכנסת ה – 24 לכנסת ה – 25

ע"פ ההצעה, בראשות ועדות ביקורת המדינה, המדע, עליה וקליטה ומעמד האישה, יעמדו חברי כנסת מהאופוזיציה. כמו כן, יוקמו ועדות נוספות: יו"ר ועדת שירותי דת יהודיים ופרויקטים לאומיים: בראשות ח"כ אוהד טל (ציונות דתית), יו"ר ועדת הבריאות (תפוצל בהמשך): ח"כ אוריאל בוסו (ש"ס), יו"ר ועד יו"ר הוועדה המיוחדת לעניין הקרן לאזרחי ישראל: לימור סון הר-מלך (עוצמה יהודית).

השר המקשר בין הממשלה לכנסת, ח"כ יואב קיש הציג בפתח הדיון את אופן חלוקת הוועדות ואמר כי "שמרנו בצורה ברורה על החלוקה בוועדות כפי שאתם נהגתם כלפינו בכנסת ה-24". ח"כ קיש הוסיף כי "מפתח החלוקה יעמוד על יחס של סה"כ 111 ח"כ לקואליציה, ו-97 ח"כים לאופוזיציה לפי חישוב של 208 חברי כלל הוועדות".

חברי הכנסת מהאופוזיציה התרעמו על אופן החישוב היחסי של חלוקת הוועדות, ועל חישוב לפי מפתח שאיחד את מפלגות יש עתיד ורע"ם כיחידה אחת בחלוקת הוועדות.

היועצת המשפטית לכנסת, עו"ד שגית אפק, העבירה ביקורת על כך שאת פירוט הצעת החלוקה העבירה הקואליציה רק בפתיחת הדיון הבוקר וללא, כפי הנהוג, מבעוד מועד. עו"ד אפק הוסיפה כי "התקדים של כפייה של הקואליציה על האופוזיציה בנושא הרכבי ועדות וייצוג יחסי בכל ועדה, היה בעיתי גם אז בעיני וגם בכנסת הזאת. הניסיון של הוצאת האופוזיציה מהוועדות בין ע"י הקואליציה ובין ככלי של האופוזיציה מחליש מאוד את הכנסת. מפצירה מכולכם לשבת ולגבש הסכמות ככל האפשר".

ח"כ אופיר כץ סיים את הדיון והודיע שהוועדה תתכנס שוב ביום רביעי לדיון והצבעה.



0 תגובות